Skip to main content

Τεχνολογία, Εξουσία και…παιδιά

16 Νοέ 2023

Δεν είναι πολύ μακρινά τα παραδείγματα του Αϊνστάιν, του Οπενχάιμερ, του Χάιντεγκερ, του Μπορ, του Τέσλα, της Κιουρί, του Τούρινγκ, του Χάιζενμπεργκ και τόσων άλλων, εξαιρετικά σπουδαίων επιστημόνων, στους συναρπαστικούς και αποκαλυπτικούς δρόμους της επιστημονικής έρευνας.

Παθιασμένοι και αφοσιωμένοι με το αντικείμενό τους επιστήμονες, που το σπάνιο έργο και οι αποκαλύψεις τους, “συναντήθηκαν” κατά μέτωπο, με τα πάσης φύσεως κυριαρχικά και σκοτεινά σχέδια των κέντρων εξουσίας της εποχής τους.

Το αποτέλεσμα αυτών των “συναντήσεων”, σε όλες σχεδόν τις περιπτώσεις, ήταν, τα κέντρα εξουσίας να καρπωθούν και να αποκτήσουν για τα συμφέροντά τους τα τεράστια επιστημονικά επιτεύγματα και στη συνέχεια οι επιστήμονες να δυσφημιστούν, να κυνηγηθούν, να κατηγορηθούν και να περιθωριοποιηθούν, βαθιά απογοητευμένοι και συχνά μόνοι μέχρι το τέλος της ζωής τους.

Έτσι δρουν οι εξουσίες.
Εκμεταλλεύονται βάρβαρα τις ανθρώπινες δυνατότητες και τα σπουδαία επιστημονικά μυαλά, χρησιμοποιώντας τα τεράστια επιτεύγματα είτε για πολεμικά και κυριαρχικά είτε για μονοπωλιακά και οικονομικά συμφέροντα.
Οι εξουσίες δεν νοιάζονται για τις ανθρώπινες ανάγκες, τις ανάγκες των λαών.

Οι σύγχρονες εξουσίες πλέον δεν χάνουν χρόνο, δεν περιμένουν τα επιστημονικά επιτεύγματα και οι σύγχρονοι επιστήμονες δεν εργάζονται με τους ίδιους ακριβώς τρόπους που εργάστηκαν οι επιστήμονες του προηγούμενου αιώνα.

Σήμερα οι εξουσίες, σε συνεργασία με γιγαντιαίες πολυεθνικές εταιρείες και πολυεκατομμυριούχους ιδιώτες επιχειρηματίες, διαθέτουν τεράστια ιδιωτικά εργαστήρια και ερευνητικά κέντρα, οικονομικούς πόρους και κατάλληλους εξοπλισμούς, προσλαμβάνουν τους καλύτερους επιστήμονες της εποχής και απλά παραγγέλνουν τι ακριβώς θέλουν.

Η 4η βιομηχανική επανάσταση βρίσκεται πλέον σε πλήρη εξέλιξη, σε έναν διαρκή τεχνολογικό και καταναλωτικό οργασμό, όπου, ναι μεν, είναι αρκετά ορατά πια, για όσους ακόμα σκέφτονται, τα εξουσιαστικά και κυριαρχικά κίνητρα, δεν είναι όμως καθόλου ορατά τα μακροπρόθεσμα αποτελέσματα αυτής της επανάστασης για τα ανθρώπινα πλάσματα και τις κοινωνίες μας.

Σήμερα βιώνουμε την αποθέωση και τη θεοποίηση της τεχνολογίας χωρίς κανείς να σκέφτεται τις όποιες συνέπειες ή επιπτώσεις.

Σήμερα, έχοντας αντικαταστήσει σχεδόν ολοκληρωτικά το “σκέφτομαι άρα υπάρχω” με το “συνδέομαι άρα υπάρχω”, βαδίζουμε προς ένα μοντέλο ψηφιοποιημένα συνδεδεμένου ανθρώπου, η ζωή του οποίου θα εξαρτάται απόλυτα από τις εφαρμοσμένες τεχνολογίες, τις οποίες απόλυτα θα ελέγχουν τα σύγχρονα κέντρα εξουσίας.

Και τα παιδιά? Τα νέα παιδιά, οι νέες γενιές…τι γίνεται μ’ αυτά?

Αν, όπως όλα δείχνουν και όπως και οι “ειδικοί” ομολογούν, τα ρομπότ και η Τεχνητή Νοημοσύνη καταλάβουν σχεδόν ολόκληρη την παραγωγική “μηχανή”, αν πάρα πολλά επαγγέλματα δεν χρειάζονται πλέον ανθρώπους, τότε σήμερα, οι δάσκαλοι και οι καθηγητάδες αυτής της απρόβλεπτης εποχής, τι θα πρέπει να μάθουνε στα παιδιά?

Τι γνώσεις, τι μόρφωση και προς ποιο προσανατολισμό θα πρέπει να τα κατευθύνουν, όταν με τους ραγδαίους ρυθμούς που τρέχουν σήμερα οι τεχνολογίες και ιδιαίτερα οι εφαρμογές της Τεχνητής Νοημοσύνης, κανείς δεν γνωρίζει ποιες γνώσεις μπορεί να είναι ωφέλιμες για τα παιδιά αυτά π.χ. το 2050, όταν θα είναι 30-40 χρονών?
Ποιος νοιάζεται αλήθεια?

Μα η περιβόητη Νέα Τάξη Πραγμάτων…
Εκτός από αυτούς που θα διαθέτουν τις συγκεκριμένες εξειδικεύσεις που χρειάζεται το σύστημα για να δουλεύει, όλοι οι άλλοι, που θα είναι μάλλον άχρηστοι γι’ αυτό, θα ζουν, ή καλύτερα θα έχουν πρόσβαση, στα αγαθά και στις υπηρεσίες, από τα επιδόματα ή το Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα που θα τους παρέχει το κράτος…αν βέβαια είναι καλοί και συμμορφωμένοι προς τις εκάστοτε κρατικές οδηγίες ασφαλούς κοινωνικής διαβίωσης…
Νέες γενιές, ολοκληρωτικά ευνουχισμένες.
Εφιάλτης!!!

Αν όλα αυτά τα δεδομένα, θεωρηθούν ως εξαιρετικά πιθανά αυριανά σενάρια, τότε το μόνο που έχω να πω είναι, αντισταθείτε με κάθε τρόπο και ανατρέψτε ένα τέτοιο μέλλον για τα παιδιά σας!!!
Δεν είναι αστείο!!
Δείτε πίσω απ’ όσα σας παρουσιάζουνε σαν μαγικές και μοναδικές ευκαιρίες.
Ίσως εκεί να κρύβεται ο εφιάλτης.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Η δική μου ιστορία (…γιατί η ιστορία του καθένα μας έχει να κάνει με το ποιος νομίζει ότι είναι…)

Κλιματική και άλλες κρίσεις – Πανανθρώπινη Υποκρισία

Τεχνολογία, Εξουσία και…παιδιά

Η δική μου ιστορία (…γιατί η ιστορία του καθένα μας έχει να κάνει με το ποιος νομίζει ότι είναι…)

Κλιματική και άλλες κρίσεις – Πανανθρώπινη Υποκρισία

Τεχνολογία, Εξουσία και…παιδιά

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ